Konferencia a nőiségről a technológia tükrében

2014.10.05.Életmód

A Magyar Fogyasztó Platform nemrégiben Találd a NŐT! címmel tartott egy konferenciát, amelyen azt próbálta kideríteni, felmérni többek közt, hogy a nők fogyasztási, internetezési és médiahasználati szokásai miben állnak? Érdekes tényekkel szembesülhettek a látogatók, nézzünk meg néhányat…

A klasszikus modell

A konferencián kiderült, hogy a nők 70 %-a valóban azt gondolja, hogy az ő feladatuk a család és a háztartás vezetése, a róluk való gondoskodás. Még ennél is többen pedig azt vallják, hogy a férfiaknak elsődleges feladata az, hogy a család számára anyagi biztonságot teremtsen. A magyar hölgyek önképéről is kiderült egy érdekes tény: általánosságban a nők fele úgy érzi, hogy korának megfelelően néz ki, egy harmaduk pedig fiatalabbnak látja és/vagy érzi magát a koránál.

Ebben pedig nagy hatása van a reklámoknak: mind az interneten, a médiában, vagy a rádiókban elhangzottak szerint. A szakemberek véleménye az, hogy a magyar reklámokban ábrázolt nőkép a legtöbb esetben igencsak irrealisztikus, és meglehetősen sztereotip. Ezzel együtt pedig azt is megállapították, hogy a reklámok ráadásul nem egy új irányt, vagy követendő példát mutatnak, hanem sokkal inkább újratermelik ezeket a sztereotípiákat, és sajnos túlságosan hangsúlyozzák a testiséget – ám ez a férfiakat ábrázoló reklámokra ugyanúgy igaz.

A nők vásárlási szokásai – a pszichológusok szemével

Egy neves reklámpszichológus megosztotta a közönséggel azt is, hogy a nők a sok irreális reklám miatt, amivel nap, mint nap találkoznak az interneten, a tévében, különböző felületeken, a közösségi oldalakon, sajnos igen magasra teszi a mércét, ami erős megfelelési kényszert alakít ki bennük. A hölgyek vásárlási szokásait ez nagymértékben befolyásolja, ami sajnos nincs jó hatással életük más területeinek minőségére sem.

A nők és az internet

A piackutató szakemberek felmérései alapján a hölgyek közül kikerülő internet-szörfösök jóval kevésbé használják ki a világháló úgynevezett hasznos funkcióit: míg a férfiak többsége például szívesebben intézi online kötelező ügyeit, addig a nők nagy része még mindig jobban érzi magát, ha személyesen teszi ugyanezt. Ennek oka pedig a kutatások alapján az, hogy az internetes biztonsági rendszerekben jóval kevésbé bíznak meg hölgy társaink, mint a férfiak. Ezen felül pedig a személyes ügyintézés lehetővé teszi a bizalmasabb kapcsolat kialakulását, valamint kérdéseiket közvetlenül intézhetik a vele szemben ülő emberhez, ez pedig számukra biztonságot ad, amit – mint jól tudjuk -, a nők nagy előnyként tartanak számon.