Az autófényezés menete

2015.04.01.Hasznos Tippek

Az autófényezés rendkívül kényes kérdés és téma, hiszen mindenki szeretné, ha járműve makulátlanul fessen akár egy sérülés után, akárcsak egy általános újraszínezésből kifolyólag. Kevesen tudják azonban, hogy a gyakorlatban miként is fest, hogyan zajlik egy autófényezés. Az alábbiakban ezt foglaltuk össze röviden!

A megfelelő előkészítés az alapja mindennek

Az autófényezést sosem szabad szak avatatlan kezekre bízni, hiszen abból kis híján katasztrófa is kisülhet, így a legfontosabb, hogy mindig profi, gyakorlott szakemberhez vigyük autónkat, ahol megfelelő felszerelések állnak rendelkezésre a munka elvégzéséhez. A megrendelés első lépéseként egy általános állapotfelmérést során az autót a mesteremberek felkészítik a fényezésre, egyszóval az festeni kívánt felületről minden olyan elem eltávolításra kerül, ami akadályozhatja a festést. Díszlécek, kilincsek, lökhárítók, minden leszedésre kerül, bizonyos esetekben pedig még az ablaküvegeket is ki kell szedni, de ez függ a javított felülettől, illetve gyakran az autó típusától is.

Ezekre főként azért van szükség, mert a fényezés így nem lehet tökéletes, a festék ezáltal könnyen felhólyagosodhat az ilyen területeken. A dolog tovább nehezíti, ha belső fényezésre is sor kerül, ilyenkor ugyanis a kocsi belsejéből is mindent ki kell pakolni, a motortér festése esetén pedig még a motor is kiemelésre kerül. Ez utóbbi a legköltségesebb és legmunkaigényesebb feladat.

Ha mindezek elkészültek, akkor kezdődhet az előkészítés második fázisa, a csiszolás, majd az alapozás. Ilyen esetekben az addigi festék eltávolításra kerül a nyers felületig, hogy új alapozóréteget lehessen felvinni. Ilyenkor lehetőség van a kisebb hibák, avagy horpadások és sérülések makulátlan eltávolítására is akár gittel, akár lakatosmunkával. A minőségi fényezés szempontjából ez a folyamat a legfontosabb, a jó előkészítés ugyanis mindig jó eredményt szül!

Autófényezéshez ajánljuk:

A festés

A csiszolás és javítás után egy üvegszálas kittréteg kerül felhordásra, majd felfújásra kerül a füller néven ismert kitöltő anyag, ami egy vastagabb tapadó réteget biztosít a külső festés számára. Ez garantálja az egyenletes felület mellett a festés tartósságát is. A tényleges fényezés csak ezt követően kezdődhet meg egy megfelelő hőmérsékletű, a külső hatásoktól maximálisan védett és elzárt kamrában, avagy a fényezőkabinban. Ez azért fontos, mert a levegőben lévő legapróbb porszemek is csúnyán meglátszanak a friss fényezésen, amit a kamrával, illetve az autó előzetes megtisztításával kerülhetünk el.

Az autóra egy szórópisztoly segítségével csak ezt követően kerül felhordásra – 2-3 bar nyomáson – a festék, méghozzá több rétegben. Miután – színtől függően – két-három alkalommal átfújtuk az autót, következik a lakkozás, és ha felvittük az utolsó réteget is, jöhet a szárítás, ami a speciális fényezőkabinban történik, és ilyenkor 60 fok feletti hőmérsékleten, 30-40 percig marad az autó, hogy a festék teljesen megszáradjon. A szerelés már ekkor megkezdődhet, de további 24-36 óráig várni kell a használatba vétellel, a festéknek ugyanis eddig tart teljesen kikeményednie.