Seobaglyak eszköztára – Linképítés

2011.01.21.Seobaglyak verseny

A Seobaglyak munkájukhoz, a keresőoptimalizáláshoz különféle eszközöket vesznek igénybe. Ezeket a SEO kellékeket fogjuk a következőekben tárgyalni. Lényegében két nagy csoportra oszthatóak ezek az eszközök, melyekből az elsőbe az analitikus SEO eszközök, míg a másikba a weboldal találati listán való előremozdítását célzó keresőoptimalizálási fogások találhatók. Valójában ha az elején szeretném kezdeni a Seobaglyak segédeszközeinek a tárgyalását, akkor a vizsgálati módszerek következnének, de én inkább a legismertebb és kezdő fiókákat is jobban érintő résszel kezdem. Ez pedig a linképítés vagy angol nevén a linkbuilding.

Linképítés - Seobaglyak

Talán a legtöbb Seobagoly számára kezdetben a keresőoptimalizálás egyet jelent a linképítéssel. Nem véletlenül, hiszen oldalunk népszerűsítésében a Google nélkül is ez volna a legkézenfekvőbb megoldás. Mi is a link? Egy olyan hivatkozás a weboldalon, mely segítségével a látogató egy másik webhelyre juthat vagy az adott weblap egy másik lapjára. Ez alapján megkülönböztethetünk külső és belső linkeket.

Minden SEO tudás nélkül is egyértelműen következik, hogy egy népszerűbb lapon elhelyezett link látogató szerzési lehetőséget ad a hivatkozott oldalnak. Persze ezt számos tényező befolyásolhatja, a link elhelyezkedésétől a megvalósításán át a relevanciájáig. A közvetlen hatása mellett van a linképítésnek egy közvetett hatása is, ez pedig maga a SEO lényege. A jól kivitelezett linkek jelentős befolyásoló erőt jelentenek a Google és persze más keresők találati sorrendjének alakulásában.

A Seobaglyak véleménye is megoszlik a linképítés terén. Rengeteg kérdés vetődik fel, mikor, mennyit, milyen szövegekkel, hova érdemes linket építeni. Abban, hogy folyamatosan kell végezni lényegében egyet értenek. Azonban a szövegezés már parázs vitákat szülhet, az egyik tábor a változatos egyedi szövegezést javasolja, míg a seobaglyak másik csoportja nem tartja fontosnak ezt. Én magam gyakran kiállok az egyedi szöveg alapján végzett linképítés mellett.

Az is érdekes kérdés, hogy hova építsük linkjeinket. A lehetőségeink közül első és talán legkönnyebb dolog a linkkatalógusok használata, melyekből sok ezer található az interneten, igaz magyar nyelven talán 500 körüli a számuk. Számtalan formában jelenek meg és bizony hatékonyságuk is erősen különböző, ami ismét csak állandó vitatéma a Seobaglyak között. A második lehetőség a linkpartnerek felkutatása, ami többnyire áldozatokkal jár, hiszen a partnerség esetén nekünk is adni kell valamit, de a releváns oldalról (miénkkel rokon témájú) érkező link sokszor megéri. Még egy hátránya van, nevezetesen az, hogy a partnerség megtárgyalása a Seobaglyak között időigényes feladat, persze a link mellett ilyenkor kapcsolati tőkére tehetünk szert. A harmadik, részben idesorolható lehetőség a közösségi média használata. Ezek az egyre népszerűbb internetes helyek folyamatosan árasztják a keresőoptimalizáláshoz igénybe vehető lehetőségeket. A Facebook-ról, Twitter-ről és társaikról viszont talán érdemesebb lesz majd egy külön témában értekezni.