Reklámajándék: így deríthetünk fényt a leghatékonyabb reklámeszközre!

2015.08.30.Hasznos Tippek

A reklámajándékok kapcsán ma már vélhetően egyetlen cégvezetőnek sem kell bizonygatnia azt, hogy egy ilyen megoldás mennyire hasznos abban az esetben, ha szeretnénk olcsón eljuttatni hírnevünket a legtöbb emberhez úgy, hogy valódi célközönséget fogjunk meg. A reklámajándék ugyanis az egyik, ha nem a leghatékonyabb marketing-eszköznek tekinthető, ami önmagában is képes megállni a helyét – szemben ugyebár a legtöbb hirdetési formával –, de amennyiben kiegészítésként alkalmazzuk, akkor is hatalmas közvetett bevételre és presztízsnövekedésre számíthatunk tőle, hiszen a reklámajándék célja nem csak az, hogy több vásárlót generáljon számunkra.

A legnagyobb probléma

Mindez eddig a pontig bizonyára világos volt eddig is a legtöbb cégvezetőnek, azonban az már talán kevésbé, hogy a reklámajándékok egyben a legtudatosabb reklámozási formát is jelentik, ami pontos tervezést igényel megálmodójától és kivitelezőjétől. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem szabad csak a saját igényeink alapján dönteni azzal kapcsolatban, hogy milyen reklámajándékot gyártsunk. Lehet, hogy például számunkra szimpatikus egy sörnyitó vagy egy kulcstartó, de amennyiben vásárlóink jelentős része fiatalkorú, akkor határozottan negatív fényben tüntet majd fel minket egy ilyen ajándék, egyszóval könnyedén áteshetünk a ló túlsó oldalára is ezzel.

Egy reklámajándékkal ugyanis sajnos nagyon könnyen mellélőhetünk abban az esetben, ha nem vagyunk elég körültekintőek. Szintén ezt a kategóriát erősíthetjük, ha szenvedünk a kreativitástól, ezáltal beérjük a kártyanaptárral, mint reklámajándékkal, ami bár hasznos, de összességében csak egy átlagos használati tárgyat jelent, amit néha elővesznek az emberek, de jelentős hatás nem várható tőle. Amennyiben azonban valami olyan ajándékot tudunk megálmodni, ami vevőkörünk ízléséhez és vállalkozásunk profiljához egyaránt illik, akkor azzal máris nyert ügyünk van.

A megoldás

Ha tehát a tökéletes, de legalábbis a legjobb reklámajándékot keressük, akkor összességében három kérdésre kell válaszolnunk az alábbi sorrendben! Elsőként azt kell tisztáznunk, hogy kinek készítjük a reklámajándékot, amihez először alaposabban is meg kell ismernünk vevőbázisunkat. Amennyiben ez megtörtént, akkor kell apropót is találni hozzá, vagyis miért ajándékozunk? Évforduló, karácsony, újesztendő, nyitás, akció, bármi lehet apropó. Ha erre a két dologra válaszoltunk, csak azt követően érdemes azzal foglalkozni, hogy mégis mit ajándékozzunk.

Érdemes ehhez egy kisebb piackutatást végezni, amit akár dolgozóink körében, családunkban is elvégezhetünk, nem kell érte külön fizetnünk. A lényeg, hogy kigondoljunk néhány reklámajándékot, és azokat küldjük ki tesztelésre a kiválasztottaknak, méghozzá néhány kérdés társaságában. Konkrétan kérdezzünk rá, hogy melyik tetszett a legjobban, melyiket nem szerették egyáltalán nem, melyiket tartották a legötletesebbnek, melyiket használnák nap, mint nap, és melyiket adnák át például másoknak? A válaszok alapján már garantáltan könnyen kiválaszthatjuk majd a megfelelő reklámajándékot!