Quake Champions: amikor visszatér egy igazi legenda!

2016.07.24.Játék

Hihetetlen események részesei lehettünk az idei Los Angeles-i E3 expó során, amelynek részeként a Bethesda konferenciáján minden különösebb előjel nélkül átesett a hivatalos bejelentésen a legendás Quake-sorozat legújabb tagja. Miután a Duke Nukem, a Doom vagy a Wolfenstein sikeresen visszatértek a színtérre, ugyan reménykedtünk abban, hogy a Quake esetében is ez lesz a helyzet, de összességében nem mertünk volna ilyesmiben reménykedni.

A Bethesda azonban mégis meglépte a lehetetlent, ezáltal átesett a hivatalos bejelentésen a Quake Champions, amely újra a régi fényében.

Újabb FPS-nagyágyú a színen

Mióta a Bethesda – pontosabban Zenimax névre hallgató anyavállalatuk – rátette a kezeit az id Software csapatára, azóta érezhetően sokkal gyorsabban pörögnek odabent a dolgok, aminek a rajongók örülnek a leginkább, hiszen a kultikus John Carmack által alapított stúdióban szinte szökő évente, ha egy játék megjelent. Éveken át készült például a negyedik Doom, megjelenése pedig már-már reménytelen volt, de amint megérkezett a Bethesda, hónapok alatt elkészült a munka, sőt mi több, alig fejezték be azemlített alkotást, máris itt a következő, avagy a Quake Champions.

https://www.youtube.com/watch?v=uBMF5S1aAUM

Habár a Quake egy kicsivel régebbi történet, mint a Wolfenstein vagy a Doom, összességében azért a játék így is történelmet tudott írni, hiszen olyan intenzív, hovatovább páratlan hangulatú egy- és többjátékos küzdelmeket garantált az első három résszel, amire sokan azóta is könnyes szemekkel gondoltak vissza. Azonban 1999, ezáltal a Quake III: Arena után történt valami, de ez nem is annyira a sorozat, mint inkább a stúdió hibájából kifolyólag. A srácok ugyanis hirtelen nem találták a helyüket, és bár a Doom III még egészen jól sikerült, a többjátékos élmények tekintetében valamiért sem ő, sem az utána megjelenő Rage nem tudott olyan megoldásokkal szolgálni, amelyek miatt letettük volna a kalapunkat.

A néhány hónappal ezelőtt megjelent új Doom azonban ismét reménysugarat gyújtott azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán nem halott ügy még az id Software esete, noha az igazán nagy áttörést az eddigi információk alapján inkább a Quake Champions-tól várhatjuk majd.

Milyen PC-n fut a játék?

A csapat a játékot a Saber Interactive munkatársaival készíti, akik korábban a Timeshift című alkotást fejlesztették, de most minden eddiginél nagyobb feladatot kaptak, hiszen a PC-s aréna alapú shooterek következő trónkövetelőjét és generációját alkothatják meg. Habár magáról a Quake Champions-ról egyelőre még nincs túl sok információnk, ellenben az E3-on bemutatott trailer, valamint az utána érkezett információk alapján már következtethetünk néhány részletre.

Amit a játékélményről eddig tudni

Amire a Quake Champions kapcsán már most mérget vehetünk, az minden kétséget kizáróan az, hogy ismét intenzív többjátékos ütközetek részesei lehetünk majd, miközben különböző képességgel és külsővel rendelkező karakterek közül választhatjuk ki magunknak a leginkább megfelelőt. Ezek között biztosan helyet kap majd a Quake egykori főhőse, avagy Ranger, aki sörétes puskával osztja majd a halált. Mivel puskája csak rövid távolságokon belül hatásos, ezért főszereplőnk képes lesz a teleportálásra, méghozzá egy Dire Orb segítségével – az egykori Telefrag utódjának tekinthető –, amit oda hajít majd, ahová repülni szeretne.

A trailerből megtudtuk továbbá, hogy Ranger mellett biztosan szerepet kap a játékban egy kékhajú harcos amazon, aki gépfegyverrel rohangál a pályákon, különleges képessége pedig az ideiglenes láthatatlanná válás, de mellette a Quake 3 egykori körfűrésszel és rail gunnal ijesztgető stroggja, Visor is felbukkant a mozgókép keretein belül, akivel akár még a falak mögött bujkáló ellenfeleket is kiszúrhatjuk majd. A triumvirátus mellett szintén a trailerben láthatunk még egy negyedik újoncot is, akinek a nevét szintén nem tudjuk ugyan, ellenben abból kifolyólag, hogy tetőtől-talpig páncélba bújtatták, hovatovább egy rakétavetővel vértezték fel, úgy látszik, hogy ő lehet majd a tipikus tank karakter.

Tim Willits, avagy a Quake Champions egyik vezető fejlesztője szerint az alkotás úgy lesz újszerű, hogy közben visszatérnek majd a korábbi részekből ismert sajátosságok is, legyen szó akár az oldalazó ugrásról, akár a rocket jumpról, de például az ellenfelek fegyvereinek felvehetősége, illetve használata is a lehetőségek tárházát erősíti majd.

A Quake Champions napra pontos megjelenési dátummal egyelőre nem rendelkezik, ellenben az már biztos, hogy valamikor jövőre számíthatunk rá, méghozzá az id Software tervei szerint kizárólag PC-re.