Miért fontos a weboldalak tesztelése?
A mai világban minden az internetről és a kommunikációról szól. Amelyik cég nem található meg a világhálón, az szinte nem is létezik a látogatók szempontjából. Minden potenciális vásárló szeretne bővebb leírást olvasni a termékekről és szolgáltatásokról, hogy mérlegelt döntést tudjon hozni. Ám egy weboldal még nem feltétlenül elég, szükség van hozzá másra is.
Nem elég egy honlap ahhoz, hogy a vevőkhöz eljussunk, hiszen mellé szükséges jó néhány marketingfogás ahhoz, hogy vásároljanak is az emberek. Lényeges a keresőoptimalizálás, hiszen nem elég, ha szájhagyomány útján terjed a honlap címe, fontos, hogy a keresők is előkelő helyen dobják ki. Ám ez még mindig nem elég, hiszen ha meg is találja a potenciális vásárló a weboldalt, még mindig gyorsan elnavigálhat onnan, ha az számára nem tetsző.
Hiába jó a tartalom, ha szegényes vagy éppen túl csicsás a design. A megjelenésre mindig sokat kell adni, hiszen ez az első, amit a vevő megpillant, és ha nem tetszik neki, már lép is tovább. Amennyiben nem tudjuk, hogy megfelelő-e az oldalunk külleme, érdemes egy design tesztelésnek alávetni, amellyel kideríthetjük, mennyire nyeri el az odanavigálók tetszését a felület.
Nemcsak design teszt létezik, hanem funkcionális teszt is, mely az oldal struktúráját hivatott áttekinteni. Mert hiába a szép küllem, ha az oldal amúgy átláthatatlan, túlzsúfolt, vagy éppen szegényes, egyik sem tesz jó benyomást a látogatóra, és gyorsan továbbállhat. A funkcionális teszt során megvizsgálják az oldal objektumait, a le- és feltöltési sebességeket, különböző operációs rendszereken, böngészőkben, mobilos felületeken vizsgálják a honlapot. Amennyiben szükséges, különböző országokból is indítanak tesztelést.
Médiatámogató: DoclerWeb Kft.: http://doclerweb.hu
A weboldalak teljes körű tesztelése és módosítása után sokkal több látogatóra, ezáltal több potenciális vevőre számíthatunk.