Keresőoptimalizálás alapjai
A hatékony keresőoptimalizálásról, annak egyes elemeiről megoszlik a Seobaglyak véleménye. Az alapok tekintetében azonban zömmel egyetértenek a seo művelői, legyenek akár profik vagy lelkes amatőrök. Egyik versenytársam vendég bloggerként az alapokat mutatja be most. Igazából csak vázlatosan áttekintve az onsite keresőoptimalizálás sarkalatos pontjait.
Lépjünk be a keresőoptimalizálás világába. A keresőoptimalizálás azon módszerek összességét jelenti, melyekkel a keresők (elsősorban a Google) találati listáján jobb pozíció eléréséhez segítenek és ezálttal több látogatót, leendő vásárlót, ügyfelet és rajongót szerezhetünk. Ehhez azonban rengetek apróságra kell odafigyelni, nagyjából 200 rangsorolási paramétert szoktak emlegetni a Google fejlesztői. A keresőoptimalizáló feladatait két részre lehet osztani, egyrészt magát az oldalt kell megfelelően keresőbaráttá alakítani, ez az onsite SEO, másfelől pedig rámutató linkeket szerezni, ez az offsite SEO vagy ahogy már szerepelt itt a SEO blogon, a linképítés.
Lássuk röviden az onsite SEO leglényegesebb pontjait:
Title
Fontos beállítanunk, a title tag a számunkra legfontosabb keresőszót tartalmazza és célszerű ha figyelem felkeltő is a cím, hiszen a találati listán is ez jelenik meg és még több látogatót irányíthat oldalunkra.
Keywords és description
A keywords és description már nem bír olyan jelentőséggel, mint a title tag, de mindenképpen célszerű használnunk. A keywords tartalmazza a keresőszavainkat, azaz az oldalra leginkább jellemző címszavakat. A description is pedig egy frappáns leírás az oldalunkról, tartalmának rövid beharangozója. AS description is látható a keresési eredményeknél, a title tag alatt, ezért mindenképpen érdemes ügyesen megfogalmazni.
Head tagek
A head tag-ek segítségével adhatjuk a kereső tudtára, hogy tartalmunknak melyek a leglényegesebb pontja. h1-h6-ig jelöljük a head elemeket, melyekből mindenképp érdemes a h1 és a h2 jelzésűt használni a nagyobb fejezetek, oldalak címeinek kiemelésére, persze célszerű, ha ezekben megjelennek a fontos keresőszavaink.
Tartalom
Egy weboldal legfontosabb eleme maga tartalma. Sosem szabad félvállról venni. Kettős elvárásnak kell megfelelnünk. Egyrészt keresőoptimalizálási céljainknak kell megfelelnie a szöveges tartalomnak. Másfelől pedig látogatóinkat, az olvasókat, tehát embereket kell kiszolgálnunk vele. Sosem szabad a weboldal tartalmát a „Google-nak írni”. Azt se felejtsük el, hogy a keresőóriás lényegében modellezi az olvasókat, azt igyekszik megtalálni, amit ők valóban keresnek. Sokat vitatkoznak a Seobaglyak a tartalom mennyiségén, szerintem felesleges többet írni, mint amennyit a téma megkíván. Különösen igaz ez a weboldalakra, hiszen többnyire információ közlés a cél és olvasók nem regényeket, hanem információkat várnak el, gyorsan és minél kevesebb energiaráfordítással.
Linkek – avagy a linképítés
Ha oldalunk onsite seo-ja tekintetében mindent sikeresen véghezvittünk nem marad más, mint a linkek építése, ez azonban egy kezdő számára az egyik legnehezebb dolog. Az első lehetőség a linkkatalógusok használata. A linképítés hosszú és gyakorta unalmas feladat, de egy keresőoptimalizáló céghez fordulva mentesíthetik magukat a weboldal tulajdonosok. A linképítéssal foglalkozók segítenek elérni a lehető legnagyobb hatást. Ők számos weblappal dolgoztak már és komoly tapasztalatot halmoznak fel munkájuk során, melyet némi anyagi ellenszolgáltatásért alkalmaznak a mi lapjaink optimalizálása során is.
Az onsite keresőoptimalizálás alapjai és némi linkbuilding már hozhat eredményeket, akár szolgáltatásunkat népszerűsítő weboldalunk előrerepülhet a Google találati listájának első oldalára. Komolyabban keresett, populáris témákban azonban érdemes szakember segítségét is igénybe venni.