Így működik a telefonos sales

2021.08.08.Életmód

Mindenki megszokta, hogy rendszeresen csörög a telefonja, és gyakran megpróbálnak eladni valamit. De mi történik akkor, ha nekünk kell a vonal másik végén ülnünk, és elviselnünk a rengeteg elutasítást?

Az első benyomás

Az igazság az, hogy telefonon keresztül sokkal könnyebb lerázni valakit, mindössze pár másodpercünk marad arra, hogy valamilyen hatékony szöveggel rukkoljunk elő. Vannak például feketelistás kifejezések, amikkel csak azt fogjuk elérni, hogy azonnal lerázzanak.

Jó példa erre a hirdetés vagy a vásárlás, mivel ezeket senki sem szokta szeretni. Felesleges kihangsúlyozni azt is, ha valamit ingyen kínálunk, ugyanis az emberek csapdának érezhetik, és azonnal elveszítik a bizalmukat.

Kérdések

Ha call centeresek vagyunk, akkor építsünk a kérdésekre, de mindig olyanokat tegyünk fel, amire igenlő választ tudnak adni. Amikor valakinek hosszú perceken keresztül kéne magyaráznia, akkor inkább el sem kezdi, ezért kell jól megfontolni a kérdéseket. Ha hirdetésszervezőként telefonálunk, akkor rákérdezhetünk a kampányokra, és ha sikerül beszélgetést kezdeményeznünk, akkor könnyebben zárunk eredményesen.

Mosolygás

Sokan nem tudják, hogy a mosolygás megváltoztatja a hangunkat és a stílusunkat, úgyhogy telefonálás előtt mindig mosolyogjunk. Nem számít, hogy több száz kilométer választ el minket az embertől, ha nyűgösek vagy unottak vagyunk, akkor hallani fogják, ha támasztjuk a fejünket vagy mozgolódunk a székben, hallani fogják. Hívás előtt vegyünk egy nagy levegőt, mutatkozzunk be, majd értelmesen foglaljuk össze, hogy miért hívunk.

Célcsoport

Az sem mindegy, hogy kiket hívunk és mikor. Nem titok, hogy az esti Híradó tabunak számít, ugyanis az emberek inkább a híreket akarják hallani, nem minket. Ha azonban jóval előtte hívunk vagy a reggeli órákban, akkor biztosan találunk olyan embert, aki szívesen elbeszélgetne velünk. A nyugdíjasok szoktak abba a csoportba tartozni, akik nem fognak azonnal elutasítani, de lehet, hogy csak egy beszélgetést csalunk ki belőlük. Ha azonban nem adjuk fel, és továbbra is pozitívan állunk a munkánkhoz, akkor sikeres call centeresek leszünk.