Gondolkodjunk másképp!
Az igazi Seobaglyak szinte sosem hagyják ki a kínálkozó alkalmat, ha számukra megfelelő link szerzésére nyílik alkalom. Azonban ami megkülönbözteti őket a spammerektől az az, hogy ezért dolgozni is hajlandóak és megteremtik a módját a linkjük elhelyezésének. Mai vendég bloggerünk, Wordsworth kolléga is megfelelően megoldotta a problémát és összehozta a keresőoptimalizálás módszereit és makrobiotika tudományát bizonyos aspektusokból összehasonlító eszmefuttatását.
Rengeteget gondolkoztam, hogyan tudnám a SEO zászlósmadarát, valamint a makrobiotika észérveken és ősi tanításokon nyugvó alapjait összekötni. Jelen pillanatban itt ülök az irodában és bambulom az asztalomat… fekete asztallapon fehér papírok…ying és yang. Hopp már csak a kalap hiányzik!
Oké a téma megvan: Fekete és fehérkalapos módszerek. De vajon hogyan lehet erre egy teljesen másik foglalkozási körnek a terminológiáját alkalmazni?
Ahogy az élet minden területén, itt is mérvadó lehet a yin és yang ’fogalom’ alkalmazása.
Az első és legfontosabb törvény: ’semmi sem jó vagy rossz!’
– Szerintem ez pontosan így működik a SEO területén is. Vannak olyan módszerek, amik már a black hat módszerhez tartoznak, azonban a büntetés nem mindig vagy csak késve realizálódik, ebből levonhatom azt a következtetést, hogy nem mindegy, hogy mennyire vagyunk extrémek, azaz mennyire durva módszert alkalmazunk. A Google sem végletekben gondolkozik. Érdekes módon a makrobiotika sem.
Azonban, ha ezt túlzásba visszük a kalapács lecsap és könnyedén hátralök minket (hátrasorolás). Vagy porrá zúz (segítség eltűntem a SERP-ből!).
És mi van akkor, ha a jó, jobb (ugyebár semmi sem jó vagy rossz!) oldal tanításait követjük? Esetleg lassan jutunk el a fényt és megnyugvást jelentő magasztos célhoz, azonban jó eséllyel ott is tudunk maradni.
Sajnos egy bizonyos ponton az elméletem bukik. Kénytelen vagyok meghatározni a yangot mint fekete kalapos módszer valamint yint mint fehér kalapos módszer. Ebben az esetben a yang egy negatív dolgot képvisel, de valóságban nem lehet ezeket pozitív, vagy negatív tényezőnek nevezni. Talán a SEO-ban sem az, viszont a tudatunkban ez rossz dologként él. (ezt egyébként a makrobiotikában az ételek ’besorolására’ használjuk).
Ha a jelenlegi táplálkozási normát veszem alapul, akkor az étkezésünk az arany középúttól messze eltér. Így ez a változatosnak mondható étkezésből következtetve egy sinus görbét kapunk.
Tegyük fel, hogy az ’arany középút’ a lehető legjobb helyezés oldalunk számára. A két csapásvonal pedig a módszerek közötti különbséget mutatja. Ha túlságosan extrémen gondolkozunk, akkor egyre távolabb jutunk a céltól.
Azonban, ha a módszereket megfelelően és mértékkel használjuk, akkor egyre közelebb jutunk a célunkhoz.
Szeretném leszögezni, hogy a cikkel a célom nem az volt, hogy megmondjam melyik rossz vagy jó.
Amire rá akartam világítani, hogy egyik módszer sem rossz, pusztán megközelítés és gondolkozási mód kérdése.
Mit gondoltok, merre billen a mérce a jelenlegi SEO társadalomban?