Seobaglyak eszköztára – még mindig linképítés
A tervem az volt, hogy egy-egy bejegyzéssel sorra veszem a Seobaglyak eszközeit, de úgy érzem, hogy a linképítést nem zárhatom le ennyivel. Elsősorban szubjektív okok miatt teszek így, mivel jómagam is ezen a területen vagyok a legjobban felkészült. Ebben az írásban a linkkatalógusok segítségével történő linképítés jellemzőivel fogok foglalkozni.
A Seobaglyak sajnos sokszor pusztán mennyiségi szempontok alapján tekintenek a linkkatalógusokból szerzett linkekre. Igaz ugyan, hogy kiemelik az erősebb linkkatalógusokat, de főként pagerank alapján. Ez a megközelítés a lehetőségek szerinti automatizáláshoz is vezet. Számtalan linkbeküldő szoftver létezik, melyeket bármelyik Seobagoly elérhet angol nyelvű oldalakon, némi aprópénzért. Nem tagadom, hogy én is használok ilyeneket. Azonban a magyar katalógusok jelentős része ezeket nem tolerálja, sokszor egyedi leírást is kér. Én ennek örülök, mert így lesz a keresőoptimalizálás kreatív, így érhető el, hogy a nagyon ráérő “Pistikék” ne csináljanak karriert.
Bizony sokszor látom, hogy az Önmagukat jónak tartó Seobaglyak is félvállról veszik a linképítést, “csak legyen egy linkem” módon csinálják. Pedig aki a SEO világában mozog az legyen maximalista. Bármennyire is sok link szerezhető, azért ez a szám mindenképpen véges. Minden egyes linkből ki kell hozni a maximumot, persze megfelelve az etikai normáknak (nem spam-elve). Miként lehet ezt elérni? Természetesen ismerni kell a katalógusokat, túl a domain nevükön és PR értékükön. Ismerni kell a magyar nyelvet olyan szinten, hogy mindig értelmes, a témáról szóló és keresőoptimalizálási céljainkat is szolgáló leírást tudjunk készíteni.
Számos megjelenési formája létezik a katalógusoknak, különféle CMS hajtja őket vagy éppen teljesen egyedi motorral üzemelhetnek. A jó linképítő Seobaglyak tapasztalataik elemzése során ismerik ki őket és tudják, hogy mit és hogyan érdemes ajánlani. Mindig célszerű a megszerzett linkek hatékonyságát ellenőrizni. A katalógus sajátosságaitól függ, hogy mekkora súlyú például az ajánlott weboldal ismertető szövege. Az viszont általános érvényű, hogy a link címe (title tag-je) a legfontosabb, ennek jó megválasztása különösen fontos. Nem elhanyagolható a weboldal kategóriájának megválasztása sem, egyrészt valóban tükröznie kell az oldal témáját, másfelől viszont a lehető legjobb pozíciót kell szereznünk a linkkatalóguson belül. Döntési helyzetbe csak akkor kerülhetünk, ha több kategóriába is beleillik weboldalunk.
A Seobaglyak jó része szinte azonnal rárepül minden új katalógusra. Én sosem javaslom a friss katalógusokat, mivel egy már több linkkel rendelkező linkkatalógus sokkal jobban vizsgálható. Az ebből következő időveszteséget pedig bőven kárpótolja a jobb minőségű link.
Oszd meg a Facebook-on
Hozzászólás írása
You must be logged in to post a comment.