Seobaglyak és a domain választás

2011. január 30.
Kategória: Seobaglyak verseny |

Miután tegnap áttekintettük a TLD-ket, ma kicsit mélyebbre ásunk és megvizsgáljuk a Seobaglyak domain választásának szempontjait, természetesen a keresőoptimalizálás tükrében. Megvizsgáljuk, hogy vajon mennyire számít a domain neve SEO szempontból.

Seobaglyak domain választás

A legszerencsésebb esetben először megszületik a weboldal ötlete, aztán kiválasztjuk a kulcsszavakat és csak ezután választunk megfelelő domain-t neki. Általában három út közül választhatunk, az egyik, hogy a domain név tartalmazza a kulcsszavunkat, a második a frappáns elnevezés, a harmadik lehetőség egy brand jellegű domain választása.

A kulcsszavas domain esetében lehet tisztán csak a fő kulcsszó, de lehet kettő, illetve maximum három kulcsszóból álló (ennél több nem javasolt). Nem igazán stílusos ezeket használni, de mivel a Seobaglyak főként a keresőből szerzik látogatóikat, így kevésbé számít ez a tulajdonsága. Jellemzően a kulcsszavas domain kezdetben jelent előnyt, illetve kiegyenlített verseny esetén lehet döntő jelentőségű.

A frappáns elnevezés és a brand jellegű domain lényegében hasonló tulajdonságokkal bír. Szerencsés esetben lehet egyszerre kulcsszavas és jól hangzó is az elnevezés. Látogatói oldalról nézve mindenképpen előnyösebbek ezek, könnyebb őket megjegyezni. Írott sajtóban, egyéb médiákban, de akár egy internetes hirdetésben is jobban mutatnak, ötletgazdagabb marketing alapját nyújthatják.

A Seobaglyak véleménye megoszlik arról is, hogy miként épüljön fel a domain név több kulcsszó esetén. Legtöbben a kötőjelet rossz megoldásnak tartják, inkább az egybeírásra voksolnak. A Google elméletileg a kötőjelet szóközként értelmezi. Megesik, hogy a vágyott domain már foglalt, ilyenkor toldalékokkal tudjuk regisztrálni, jól használható a többes szám például.

Mennyit érnek a domain nevek? Sokan foglalkoznak domain-ek felvásárlásával és eladásával. Ezek a “domain hiénák”  igyekeznek a regisztrációs ár sokszorosáért eladni a neveket. Általában a domain értékét a mögötte lévő munka jelenti, az elvégzett keresőoptimalizálás. A legjobban csengő név sem visz közelebb önmagában a sikerhez. Nem javaslom senkinek, hogy szűz nevekért sokat fizessen.

Speciális esetet jelentenek az eladásra kínált használt domain-ek és a lejárt tartománynevek. Ez esetben érdemes elgondolkozni, hogy megéri e megvásárolni, hiszen itt már konkrét munka van a név mögött, mely közvetlenül előnyt jelent a keresőoptimalizálásban. A lejártak esetében érdemes időnként pásztázni a törlés előtti domain-ek listáját és a számunkra érdekeseket jobban megvizsgálni. Persze ehhez kell egy regisztrátor is, mely nyújt olyan szolgáltatást, hogy a felszabadulást követően azonnal regisztrálja. A jobb darabok a felszabadulást követő másodpercekben el is kelnek.

Olcsó megoldás lehet az aldomain választása. Ilyenkor már meglévő tartománynevünk elé helyezünk még egy karaktersorozatot: aldomain.domain.tld formában. A Google ezt szinte teljesen külön oldalként kezeli, bár egyértelmű a kapcsolat a lapok között. Saját tapasztalatom az, hogy a domain büntetése kihat az összes aldomain-re is. Én bátran javaslom használatát.



Oszd meg a Facebook-on
djarni
Hozzászólás írása

You must be logged in to post a comment.