Seobaglyak analitikai módszerei

2011. január 24.
Kategória: Seobaglyak verseny |

A keresőoptimalizálás szerves részét képezik a különféle vizsgálatok. Lényegében három fő cél érdekében szoktunk vizsgálódni, de az eszközök hasonlóak. Elsőként a feladat felmérése a kitűzött cél, a második esetben ötletszerzés érdekében elemzünk, míg végül az elvégzett munka eredményeit mérjük fel. A Seobaglyak többsége ugyanazokat a módszereket alkalmazza analitikus vizsgálata során, de ezeket más-más eszközökkel végzik.

Seobaglyak vizsgáló módszerei

A munka felmérése során győződünk meg arról, hogy mekkora feladattal kerültünk szembe. Ebben a fázisban történik a kulcsszavak kiválasztása is, vagy az éppen megadott keresőszavak (megbízó által) helyességének ellenőrzése is. Természetesen a legfontosabb eszközünk a Google kereső. A téma találati listáinak vizsgálatával kezdődik az elemzés, mely során megismerjük a konkurenciát, a találatok számából következtethetünk a verseny erősségére, illetve a kereső által felajánlott szavak is jó támpontokat adnak a kulcsszavaink kiválasztásához (ha még nincs meg, akkor a domain választáshoz is).

A következő fázisban megkezdjük a konkurens oldalak vizsgálatát. Az ehhez alkalmazott eszközök  nagy számban és különféle formában lelhetők fel az interneten. A Seobaglyak véleménye is megoszlik, hogy melyik eszköz a legjobb. Funkciójukat tekintve azonban hasonlóak. Megismerhetjük a vetélytársak oldalainak Pagerank értékét, korát, Alexa rank-ját és még tucatni jellemzőjét, de talán a legfontosabb a rá mutató linkeket. Ez utóbbi nemcsak megmutatja, hogy mennyi munka van a lap keresőoptimalizálásában, hanem közvetlenül is ötleteket szolgáltat munkánkhoz, hiszen ezen “backlinkek”-nek egy része számunkra is megszerezhető a linképítés során.

A harmadik analitikai egység az elvégzett SEO munka eredményeinek vizsgálata, követése. Célszerű naplót vezetni a keresőoptimalizálásról, de legalábbis a linképítésről, hogy később legyen mihez viszonyítani, hogy egyes eredmények esetén felállított hipotéziseinket igazolni tudjuk. A SEO munkát érdemes kis lépésekben elemezni, megfigyelni, hogy adott beavatkozás milyen eredménnyel járt, mennyi idő alatt jelentkezett a hatás. Nemcsak a konkrét előrelépések számítanak eredménynek.



Oszd meg a Facebook-on
djarni
Hozzászólás írása

You must be logged in to post a comment.