Tudtad-e miért egészséges az étcsokoládé?

2017. augusztus 15.
Kategória: Hasznos Tippek |

Az étcsokoládé számos jótékony tulajdonságára derült fény, melyeket már egy jó ideje bizonyítottak is, így csak hajrá, fogyasszunk bátran csokit. Egyvalamire kell vigyázni, az egészséges nassolni valók között alacsony cukortartalmú (ha lehet, legyen nulla), és minium 60%-os kakaótartalmú csokikat tűrhetünk csak meg.

A csokoládék édességek, nassolni valók, melyek túlzott fogyasztása elhízáshoz, fogszuvasodáshoz, cukorbetegséghez vezethet. azonban nagyon nem mindegy, milyen típusú és milyen minőségű csokoládéról beszélünk. A csokik közül az étcsokoládé körül mindig is nagy volt a felhajtás. Egyesek imádják, mások nem kedvelik különösebben keményebb és kevésbé édes, lágy ízvilága miatt. vannak, akik székrekedéstől félve kerülik fogyasztását, de az orvostudomány mindig is tisztában volt azzal, hogy minél magasabb egy csokoládé kakaótartalma, annál egészségesebb a fogyasztása. Nyilvánvalóan függ ez az egyéb adalékoktól, főleg cukortól és egyéb édesítőktől is.

Melyik étcsoki egészséges?

Kizárólag a jó minőségű, alacsony cukortartalmú étcsokoládé nevezhető egészséges élvezeti cikknek. A minimális kakaótartalom nem lehet 60%-nál alacsonyabb, de minél magasabb ez a szám és minél alacsonyabb a tejtartalom, annál inkább érvényesülnek az étcsoki jótékony hatásai. A kakaó a fontos, minél több van belőle egy csokiban, annál több jóra számíthatunk. A 70%-nál magasabb kakaótartalom az igazi, de ezt sajnos már kevesebben szeretik, mert minél magasabb a százalék, annál keserűbb a csoki íze.

Mivel és hogyan „hat” az étcsoki?

Az étcsokiban, mint már többször is kiemeltük, minimum 60% kakaó van. A kakaó itt a lényeg, hiszen flavonoidokban, antioxidánsokban, endorfinban gazdag.

A flavonoidok gyógyhatású vegyületek, melyek növényekben találhatóak, ezek okozzák a növények jótékony, gyógyhatásait. A kakaóban igensok van belőle, főleg azokból a vegyületekből, melyek a szív- és érrendszerre gyakorolnak jótékony hatást. Minél több a kakaó és minél kevesebb a tej, annál inkább érvényesülnek ezek a hatások. Nagyon fontos lenne védeni ereinket és szívünket, ezért ha csak lehet, inkább étcsokoládét, sőt, keserű csokoládét fogyasszunk. napi 70 g étcsokoládé a megfelelő mennyiség, ennyit el szabad, sőt ajánlott is fogyasztani.

Nagyon fontos, hogy tejjel keverve már nem érvényesek a fentebb említettek, úgyhogy tartózkodjunk az étcsokoládéból készített tejes csokiitaloktól. A flavonoidok érvédő hatása megmutatkozhat a kapillárisokkal kapcsolatban is, sőt, még a visszérbetegségek kialakulásának elkerülésében, a kialakult bajok enyhítésében is nagy szerepet vállalnak. Az étcsoki vegyületei emellett gátolják a vérlemezkék összetapadását, így is segítve a megfelelő keringés biztosítását, az erek tehermentesítését. Ha már itt tartunk, a vérnyomásproblémákban is pozitív változást hozhatnak közvetve, bár azért egyszerűen étcsokoládé fogyasztással nem válthatjuk ki a megfelelő étkezést, a szükséges folyadékbevitelt, testmozgást, valamint az orvosi segítséget. A kakaóban nem gyógynövény, még akkor sem, ha erőteljes pozitív hatásokat gyakorolhat ránk kivonata vagy az abból készült élvezeti cikk.

Az antioxidánsok segítenek lassítani a szervezetben végbemenő oxidatív folyamatosak, így a sejtek öregedését gátolják, mellyel rengeteg pozitívumot adhatnak nekünk. Öregedésgátló, regeneráló segítséget nyújtanak, és az étcsokiban meglehetősen nagy mennyiségben vannak jelen. Olyannyira gazdag a kakaóbab az antioxidánsokban, hogy egy magas százalékú keserűcsoki 100 grammjában a gyengébb antioxidáns tartalmú gyümölcsökhöz és zöldségekhez hasonló mennyiséget találhatunk.

Az endorfin nem más, mint boldogsághormon. A boldogságnak, örömérzetnek nem csupán lelki, de fizikai pozitívumai is vannak. minél jobb a hangulatunk, fizikailag is annál jobban vagyunk, a betegségekkel szemben ellenállóbbnak bizonyulunk, és szervezetünk gyorsabban regenerálódik, gyorsabban gyógyul és lassabban épül le.

Az étcsokoládé nem emeli meg koleszterinszintünket, és ha minimális cukortartalmú típust választunk, a vércukorszintet sem dobja meg, ezért a cukorbetegek is fogyaszthatják.

Az étcsokoládé elősegítheti fogyásunkat is, mivel sokkal gyorsabban okoz telítődés érzetet, így belőle néhány kocka megszüntetheti a tejcsokoládék vagy egyéb nyalánkságok utáni sóvárgásunkat. Az étcsokoládéban sokkal kevesebb kalória található, mint a cukros, töltött tejcsokoládékban, és mint említettük, sokkal kevesebb is elegendő belőle, mint tejes társaiból.



Oszd meg a Facebook-on
djarni
Szólj hozzá!

You must be logged in to post a comment.