Nagy a túlsúlyom, mit tegyek?

2017. május 16.
Kategória: Hasznos Tippek |

Manapság egyre több a túlsúlyos ember. Eleinte csak egy kicsi husika jelenik meg, aztán egy kedves kis úszógumi vagy picike pocak, aztán az ember hirtelen azon kapja magát, hogy komolyabb túlsúllyal kezd el küzdeni, és a kilók nemhogy lefele akarnának menni, de inkább felfelé kúsznak. Mit tegyünk, ha túl sok súly rakódott ránk az évek során?

Viszonylag ritka, hogy valaki hirtelen sok kilót felszedjen magára. Az elhízás elsősorban életmódból eredő probléma, amely hosszú idő alatt alakult ki, és fontos, hogy nagyon lassú tempóban is akarjunk megszabadulni tőle. A rossz táplálkozásnak, a kevés mozgásnak hála könnyen megjelenhet súlyfelesleg az emberen. Természetesen mindenki gyorsan akarna megszabadulni a makacs plusz kilogrammoktól, de inkább legyünk türelmesek, így a testünk is hozzászokhat a lassú fogyáshoz, és a bőrünk is.

Első körben mindenképpen egy orvosi kivizsgálást kellene megejteni, hiszen a túlsúly lehet hormonális vagy immunrendszeri probléma is, de okozhatja akár cukorbetegség is. Ha a hízás egyértelműen betegség miatt alakult ki, akkor az alapprobléma kezelése nélkül nem lehet tartós eredményt elérni. Ha sokat szándékozunk fogyni, akkor nem árt, ha orvos rögzíti a kezdeti értékeinket, később, ha esetleg plasztikai műtétre is szükség lesz, akkor dokumentálni kell a meghatározott fogyást annak érdekében, hogy ingyenesen elvégezzék a műtét(ek)et.

Ha kizártuk az orvosi problémát, vagy megkaptuk a megfelelő kezelést, akkor elkezdhetünk változtatni az étrendünkön, és be kell, hogy iktassuk némi mozgást is. Nagy túlsúllyal nem javasoltak az izmokat, ízületeket megterhelő mozgásformák, mint például a futás. A kardio edzések, például az ellipszis tréner kifejezetten kíméli az ízületeket. Ha bizonytalanok vagyunk, kérjünk segítséget egy edzőtől, vagy kezdjünk el járni csoportos edzésekre (például zsírégető edzés vagy zumba).

Érdemes nem egyből beruházni egy otthoni fitnesz masinába, mert a legtöbb ilyen gép rövid úton ruhafogasként végzi. Előbb szokjunk bele az edzések világába, majd ha később úgy látjuk, hogy képesek vagyunk egyedül is rávenni magunkat a mindennapos edzésbe, akkor ruházzunk be egy otthoni szobabiciklibe, vagy más gépbe.

A táplálkozás is nagyon fontos pillére a fogyásnak és az egészséges életnek. Mivel minden ember más és más, érdemes lehet dietetikus szakemberrel beszélni, hogy milyen lehetőségeink vannak. Ha ezt nem szeretnénk igénybe venni, akkor az interneten számtalan diétát találunk. Az első és legfontosabb dolog azonban az, hogy ne ideig óráig tartó kínszenvedésnek éljük meg a változtatásokat, hanem egy komplett életmódváltásnak próbáljuk felfogni, ami az egészségünk érdekeit szolgálja.

Számtalan kiegészítő termék létezik, amik segítik a fogyást, később az izomépítést is. Az elsődleges cél nagy túlsúly esetén a fokozatos súlyvesztés. Ilyenkor gyakran nyúlnak az emberek fogyást segítő termékekhez. Ha bizonytalanok vagyunk, hogy mit válasszunk, kérdezzünk meg szakembert, vagy olvassunk utána az interneten a termékeknek.

A nagy túlsúlytól is meg lehet szabadulni, csak kitartás kérdése. Ha a fokozatosságra ügyelünk, nem koplalunk, hanem egészségesen táplálkozunk, megfelelő táplálékkiegészítőket veszünk magunkhoz, akkor a siker nem maradhat el.



Oszd meg a Facebook-on
djarni
Szólj hozzá!

You must be logged in to post a comment.