A 6 legfontosabb tényező egy irodának szánt ingatlan bérlésével kapcsolatban

2016. február 22.
Kategória: Hasznos Tippek |

Egy irodának való ingatlan kiválasztása sokkal összetettebb és nehezebb feladat, mint azt elsőre gondolnánk, ezáltal több szempontot és tényezőt is figyelembe kell vennünk, mielőtt a megfelelő iroda mellett voksolnánk. A kialakítás, a felszereltség, de még az ingatlan elhelyezkedése is nagyon fontos szerepet játszanak, éppen ezért összegyűjtöttük a legfontosabb tényezőket, amiket mindenképpen mérlegelnünk kell egy irodának szánt ingatlan megvásárlása vagy kibérlése előtt.

1. Az iroda elhelyezkedése nem csak azt határozza meg, hogy mennyire könnyen közelítik meg az ügyfelek és a dolgozók, hanem azt is, hogy milyen képet alakít ki a környék az ide érkezőkben. A csendes és nyugodt vagy modern és forgalmas környékek például más és más hatást érnek el egy iroda működésében.

2. Mindenki szeret a munkahelyéhez vagy a célépülethez közel parkolni, így nagyszerű, ha az adott ingatlanhoz található külön parkoló, esetleg a közelben megfelelő mennyiségű parkolóhely, ami sok ügyfél esetében nagyon fontos kritérium lehet.

3. Fontos az ingatlan kibérlése előtt alaposan tájékozódni a felszereltségéről is! Ha ugyanis hozzájutunk egy épülethez, bizonyára nem szeretnénk átalakításokkal vagy berendezéssel tölteni az időt, inkább a mielőbbi használatbavételt tartjuk fontosnak. Minél jobban illik az ingatlan felszereltsége az igényeinkhez, annál előbb kezdődhet meg a munka.

4. A legtöbb vállalkozás olyan ingatlanokban szeretné berendezni irodáját, amelynek közelében többféle minőségi szolgáltatás is megtalálható. Főként a nagyobb irodaházak esetében például kiemelten fontos például, hogy legyenek lefoglalható és megfelelő felszereltséggel rendelkező tárgyaló- és rendezvénytermek, porta- és biztonsági szolgálat, megfelelő étkezde vagy 24 órás takarítószolgálat. Ezeket a szempontokat érdemes előre lefektetni, és úgy választani ingatlant, hogy az adott épületben, vagy annak közelében találhatók-e ilyen lehetőségek.

5. Habár nem annyira kézzel fogható tényező, de a megfelelő bérleti szerződés nagyon fontos ahhoz, hogy jó ingatlant válasszunk magunknak irodához. Érdemes ügyvéd jelenlétében, megfelelő átolvasás után aláírni a papírokat, hogy elkerülhessük a későbbi kellemetlenségeket, illetve ebben a szerződésben rögzíteni az egyes kötelezettségeket, amelyeket mindkét félnek kötelezően be kell tartania. Senki sem szeretne például néhány hónap után több bérleti díjat fizetni, vagy a meghibásodott gépekért fizetni azért, mert a szerződésben elrejtve erre irányuló pontok voltak.

6. Szintén fontos szempont még egy ingatlan kibérlése esetén, hogy milyen lehetőségeink vannak az időtartam meghatározására, illetve a bérlemény felmondására, ezekkel kapcsolatban ugyanis rengeteg kellemetlenségünk lehet a későbbiekben. Ha például bővülnénk, és új ingatlanba mennénk, biztosan kellemetlenül érintene minket egy olyan szerződési kitétel, amely a felmondása bejelentésén túl még 3-6 hónapra kötelez minket a bérlemény megfizetésére.



Oszd meg a Facebook-on
djarni
Szólj hozzá!

You must be logged in to post a comment.