Mi a Xiaomi titka?

2020.04.19.Életmód

A Xiaomi telefonokat nézegetve eszünkbe juthat, hogy miért ilyen olcsók. A kínai cég olyan költség-haszon aránnyal rendelkezik, amit másik márka nem tud nyújtani. De vajon mi ennek az oka? Ha összehasonlítjuk a kínai gyártó berendezéseit és készülékeit más márkák felszerelésével, akkor rájövünk, hogy ugyanazon az áron jobb műszaki adatlapot találunk.

Vagy ugyanahhoz a műszaki adatlaphoz sokkal jobb áron tudjuk megvenni a terméket. Nem véletlen, hogy a cég nagy népszerűségnek örvend, és nem csak Kínában, hanem a világ többi piacán, főleg Európában és Latin-Amerikában is jelen van. 

Az áruk lényegében azért ilyen olcsó, mert a cég így döntött. A vállalkozásnak bár az árait gazdaságilag életképesnek kell tartania, egyértelművé válik a célkitűzésük. A Xiaomi több alkalommal is közölte, hogy korlátot szabott arra vonatkozóan, hogy az eladott készülékeiken ne legyen több mint 5% haszon. Ezért sokkal jobban csökkenthetik a költségeket, mint más gyártók, akik a költségeknek akár a 30%-át is visszanyerik az eladás során. 

Több áru, kevesebb haszon 

Lei Jun, a Xiaomi vezérigazgatója egyértelművé tette, hogy olyan technológiát akar csinálni, ami minden fogyasztó számára elérhető, ezért több készüléket is piacra dobnak megfizethető áron. Ha arra gondolunk, hogy a vállalat a negyedik gyártó, amelyik a legtöbb telefont forgalmazza a világon, láthatjuk, hogy a kereskedelmi stratégiájuk tényleg eredményt hoz. Bár kevesebbet nyernek a készülékeken, mivel rengeteg eladás származik belőle, így ugyanúgy állnak, mint mások, akik kevesebbet adnak el nagyobb haszonnal. 

Ehhez jön hozzá az a tény, hogy a Xiaomi nem csak és kizárólag okostelefonokat árusít, hanem számos másik terméket. Ez hozzájárul ahhoz, hogy milliódolláros nyereséget generálnak, amelyek lehetővé teszik, hogy folytassák az alacsony árakat. A Xiaomi kínálatában a telefonok mellett találunk tabletet, számítógépet, okosórát, okostelefont, tisztító robotokat, bicikliket, rollert, és a nemrég bemutatott új tévét is a piacra dobták. Híresek még a töltőkről, a hordoztató akkumulátorokról és a fülhallgatókról is.