A sportolás és a cégek

2016. október 17.
Kategória: Életmód |

Manapság olyan világot élünk, ahol a figyelem kereszttüzében a sportolás, testmozgás, az egészséges életmód ég, ezzel szemben azonban az irodai munkák, az ülve végezhető feladatok sokasága pedig egyre csak növekszik. Ez azt jelenti, hogy gyarapodik a mozgásszegény életmódot folytató emberek száma. A cégek szerencsére sok esetben erre már külön figyelmet fordítanak, és igyekeznek munkavállalóik számára valamiféleképpen biztosítani a rendszeres mozgást, vagy éppen ösztönözni, buzdítani szeretnék őket.

Saját konditerem vs. sportintézmények

A multinacionális vállalatok, és a nagyobb cégek szerencsére egyre nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy alkalmazottaikat, vezetőiket fitten tartsák, hiszen nemcsak a divat miatt igazán fontos a ezt támogatni, a nagyok mára már szép számban támogatják a mozgás ötletét. Annál is inkább, hiszen minél fittebb a munkavállaló, annál nagyobb, és minőségibb teljesítményre lesz képes. A legszerencsésebbek olyan munkakörülmények között dolgozhatnak, ahol a cég saját konditermet üzemeltet. Természetesen ez manapság még eléggé ritka, de már találkozhatunk a mindennapok során olyan hírekkel, hogy más sportintézményekkel való kooperáció helyett saját helyiséget létesít magának a cég, amelyet a dolgozók ingyen és bérmentve használhatnak igény szerint. Ennél sokkal inkább elterjedt verzió az, amikor a munkahelyek fitneszbérletet biztosítanak az alkalmazottaik számára, vagy éppen némi anyagi támogatást nyújtanak ezt illetően, amely ösztönzőleg hat a sportos életmód kialakítására.

Családi sportprogramok és a mozgás öröme

Gyakran előfordul, sőt talán egyre többet találkozhatunk azzal, hogy a cégek, multinacionális vállalatok családi sportprogramokat szerveznek, ahol mindenekelőtt a mozgás örömének tényét igyekeznek hangsúlyozni, és a munkatársaknak lehetőséget biztosítnak játékos keretek között összemérni fizikai képességeiket. Vannak olyan vállalatok is, amelyek anyagi támogatást nyújtanak sportrendezvények, vagy sportversenyek számára, amivel demonstrálni tudják a cég elköteleződését a rendszeres testmozgás, és az egészséges életmód mellett.

Általában ezekben a helyzetekben a reklámozás kerül az első helyre, de nem mellékes, hogy az emberek szemében ez egy közvetlen kapcsolatot jelent a sport, mint tevékenység és a cég között. Amerika-szerte már létrehoztak kifejezetten olyan fitness-weboldalakat, amelyek célközönségét elsősorban az elfoglalt üzletemberek jelentik. Ők azok ugyanis a kutatások szerint, akiknek a legkevesebb idejük jut a rendszeres mozgásra, ám hajlandóságot mutatnak egy-egy virtuális tréner óráinak látogatására, amelyre nem kevés pénzt is képesek áldozni. Minden ilyen oldal regisztrációja egy meglehetősen hosszú és részletes kérdőívvel kezdődik, amelyben feltérképezik a vendég igényeit, és fizikai állapotát. Ezek az oldalak pedig lehetőséget biztosítanak arra, hogy nap közben akármikor látogassák, és akár csak 10 percet is edzhessenek. Ezen oldalak ára havi összegben van megállapítva, és átlagosan 30 és 350 dollár között válogathatunk közülük.

Sporttal boldogabban

A nagyvállalatok, a nagyobb cégek mind tisztában vannak vele, hogy a rendszeres testmozgás nemcsak a fizikai állapotukat képes javítani munkavállalóiknak, hanem mindemellett igen lényeges érzelmi többletet is ad számukra. Önbecsülésük ugyanis javul tőle, a sikerélmények megélésében sokat segít, növeli az önbizalmat, a magabiztosságot, az elégedettség érzését, és mindezek által egyfajta antidepresszáns hatással bír. Ezenkívül pedig a fáradtság- és fájdalomérzetet is képes csökkenteni, így hát nem is csoda, hogy a munkáltatóknak is megéri a rendszeres sportolást támogatni munkavállalóik körében.



Oszd meg a Facebook-on
djarni
Szólj hozzá!

You must be logged in to post a comment.